Bij Fidet is dit net zo. Al meer dan 25 jaar een gevestigde naam als organisatieadviesbureau met een sterk trackrecord in de financiële dienstverlening. Omdat zij hun klanten ondersteunen bij transitievraagstukken op het gebied van finance, risk en data zien zij ook veel kansen buiten deze branche en worden de pijlen gericht op nieuwe branches, zoals fintech, grote profit-organisaties en de publieke sector.
Om deze ambitie te realiseren werden 2 vacatures opengezet, namelijk een binnendienstpositie en een senior buitendienst. Voor beide posities geldt dat er toekomstperspectief geboden kan worden, iets wat tegenwoordig belangrijk is om het juiste talent aan te trekken en binnen te houden.
Vanwege tijdsgebrek en weinig kennis van deze profielen werd de keuze gemaakt om het uit te besteden. Idealiter door een gespecialiseerd wervingsbureau die hun opdrachtgever uitdaagt en de vraag achter de vraag durft te stellen om zo out of the box kansen en mogelijkheden te creëren.
‘Omdat wij in deze situatie een uitdaging zagen in het werven van 2 salesprofessionals, vonden we het belangrijk dat áls we het uitbesteden, dit te doen bij een partij die weet waar ze het over hebben. Omdat DEFINE specialist is in de bemiddeling van salesposities in de randstad, voelde ik hier de grootste kans van slagen.’
‘Korte lijnen, vertrouwen, heldere communicatie en wederzijdse commitment zijn voor ons belangrijke voorwaarden die ik terugvond bij DEFINE. Ook kon ik het ook enorm waarderen dat ik soms ook ‘nee’ als antwoord kreeg, iets wat je misschien niet graag hoort maar wat wel het eerlijkste antwoord is.’
De procedures verliepen vrij soepel. Voor beide vacatures werden tegelijkertijd meerdere sollicitanten uitgenodigd en waren het allemaal gemotiveerde en gekwalificeerde kandidaten. Uiteindelijk is de keuze gevallen op 2 nieuwe collega’s die qua relevante ervaring, ambitie en persoonlijkheid het beste aansloten.
‘We probeerden beiden posities tegelijkertijd in te vullen, hierdoor konden we ook direct de sollicitanten met elkaar vergelijken en sparren over hoe het toekomstige team eruit zou kunnen zien.
Je ziet regelmatig dat organisaties ervoor kiezen om eerst de ene vacature in te vullen en dan de ander, maar dan ben je misschien wel 4 maanden verder voordat iedereen is gestart.
Omdat je nu op de feiten vooruit loopt is het wel een beetje gissen, echter merkten we achteraf dat het een uitstekende keuze is geweest om de 2 vacatures tegelijkertijd in te vullen’, aldus Maud.
Binnen afzienbare tijd werden de eerste resultaten direct zichtbaar. Omdat er in de wervingsstrategie al is nagedacht over hoe de praktijk eruit kon zien, werden direct vanaf de start veel meters gemaakt wat op korte termijn resulteerde in succes.
Maud: ‘Het is altijd fijn om te ervaren dat de plannen op papier worden gerealiseerd in positieve resultaten in de praktijk.
Deze succesvolle resultaten zorgen ervoor dat wij onze doelstellingen realiseren, waardoor DEFINE wederom op zoek is naar een nieuwe collega voor ons salesteam!’
Maud van Greevenbroek - Managing Director Fidet
Fidet levert als nichespeler al 25 jaar verbeter- en verandervermogen op het snijvlak van finance, risk en data. Door onze pragmatische werkwijze zijn wij in staat om samen met onze opdrachtgevers duurzame oplossingen te realiseren.